2008. február 16., szombat

¡Hola chicos y chicas!

Eljött végre az idő, hogy elkezdjem írni Baszkföldön tett látogatásom beszámolóját… nem semmi, ha azt leszámítjuk, hogy már lassan másfél hete itt „élek”. :)

Mivel is kezdjem? Talán azzal, hogy más itt az élet, kicsit nagyon. A panaszok majd később, fokozatosan, az élményekkel együtt. :)

Magdi, meg Viri pedig olvasni akar rólam, legalábbis azt mondták…

A kezdetek:


2008. február 6.

Budapest – Ferihegy 2B Terminál 15.00

Könnyes búcsú a szülőktől, legalábbis a részükről, elvégre jobb esetben 4-5 hónapig nem látnak, rosszabb esetben szintén. Indulás a barcelonai járat felé, ellenőrzés, útlevélvizsgálat, csak a szokásos, mit is mondjak. Mind a rántott hús, mind a szendvicsek megúszták a vizsgálatot, nem úgy Peti samponja, meg dezodorja, azokat kifigyelte a kamera.

A repülőút jó volt, szép volt. Majd teszek fel pár képet is. Csinosak voltak a stewardess-ek a gépen, azt hittem csak ilyen szép lányok fogadnak Spanyolországban is. Hát nem így történt teljesen, sokáig kellett várnom, hogy végre egy tényleg szép spanyol lányt lássak. :)


Barcelona 18.00


Végre megérkeztünk, itt még süt a nap, hmmm…végül is nyugatra jöttünk. Mindig is mondták, hogy más ez a nyugat. :) Mihelyt leszálltunk már meg is kaptuk a bőröndöt, kicsit meglepődtem, Pesten mikor Istanbulból jöttem haza fél órát vártam, hogy kézhez vehessem. De megvan, irány a szállás.

Na, kellett ez nekem. Mint utólag kiderült, jó kis kört tettünk meg, mire a szállásra, a Rambla & Catalunyába értünk, a bőröndöm bánta. Aki Barcelonába jön, ne vegyen kínai bőröndöt, mivel sok a macskakő, és a lefolyótető az utakon, azt pedig nem bírja a bőrönd kényes kereke. Na nekem szépen ki is tört, úgy ahogy a nagykönyvben meg van írva. :) De azért nem volt vicces, főleg, hogy kicsit túlsúlyos volt a bőröndöm, igaz a mai napig nem tudom miért. Tehát 20 métert haladtam, majd kézcsere, kis pihenő, és uccu neki tovább. 10 perces út rögtön 40 perces lett.

De megérkeztünk végre. Mire én odaértem Peti már elintézte a bejelentkezést. Egy 8 ágyas szobába kerültünk, ahol már négyen laktak, ha jól számoltam. 3 lány, egy srác, plusz mi ketten, jó arány. :) Felettem egy osztrák lány aludt, a mellettem levőben pedig egy helyi spanyol lány, tisztes távolságban mielőtt még bárki bármi rosszra gondol. Az osztrák lányok (Moni, Doris) jó fejek voltak, velük beszélgettünk kicsit, ők is csak látogatóba voltak Barcelonába.

Barcelona este szép város, igaz nappal is. Megérkezésünket egy üveg La Rioja-i borral ünnepeltük meg, hmm.. ittam már jobbat is. Valószínűleg nem a legjobbat választottuk, de lesz ez még így se. :)

Este lejártuk a lábunkat, de megérte, fotók megint csak majd később, ha végre sikerül a saját gépemről feljelentkezni a suliban, mivel egyelőre ez sajnos nem megoldható. Ebből a szempontból is katasztrófa Spanyolország. Nehéz az internetet elintézni. Szállásunkon nincs, annak ellenére, hogy ígérték. A másik, hogy csak spanyolul tudnak általában. Én sem vagyok egy nyelvzseni (sajnos), de azért még meg tudom értetni magam angolul. Igaz részükről is érthető, minek beszéljenek más nyelven, aki ide jön, tanuljon meg spanyolul. Na, megfogadtam, rajta leszek. Ez alatt az egy hét alatt már rengeteg ragadt rám, igaz megszólalni még nem nagyon merek, sőt…

De, vissza Barcelonába. Az este bejártuk a város gótikus negyedét Petivel, pár vízhólyaggal meg is úsztam. Este tele vannak az utcák, igaz itt éjfél után kezdenek bulizni az emberek. Rengeteg az újságárus, képeslapárus. Jut eszembe, ha valaki arra jár, hozzon nekem képeslapgyűjteményt, már 2,5 euróért lehet kapni, én elfelejtettem venni. :) Rengeteg a bank, nem is gondoltam volna, hogy a bárok mennyisége a bankok számával fog vetekedni.

Fő kiindulási központunk a La Rambla Catalunya (utcája), valamint a Plaza Catalunya (tere) volt. Szökőkút, szobrok, El Corte Inglés (mint később elmondták, ez a helyi Skála megfelelője), metró (na ez még a rómainál is kacifántosabb). McDonald’s itt is van, és itt is a Burger King mellett, milyen meglepő, persze fotót kellett csinálni, mint ahogy fotó van a metróhálózatról is. Violának üzenem, Neki majd felrakom, meg viszek Neked térképet is. :) Kis utcák, katedrális, templomok jellemzik Peti szavaival élve a LEG-Óvárost, na ezen utána fél óráig röhögtünk. :) Jártunk a kikötőbe is, tele vannak yachtokkal, másnap jobban megnéztük, megnéztünk este még pár Gaudi házat is. A taxik nagyon tetszenek, mint ahogy az is, hogy biciklit lehet bérelni az utcáról, és lehet tekerni, majd lerakni egy másik megőrzőbe. Persze fotó erről is készült. De hát tudja mindenki, hogy tőlem számíthat képekre is majd. :)

1 megjegyzés:

viri írta...

hm...itt,portugáliában is baromi sok bank van,nem is kell tudni,hol a bankod,mert úgyis belebotlasz út közben,akárhová mész.

az ügyintézés itt is baromi lassú,nekünk kb. 3 hét után adtak felhasználónevet és jelszót. kicsit ki voltunk akadva...