2008. március 13., csütörtök

Ó mond, Te kit választanál... 2008.03.12.

Csak nem sikerült tegnap felraknom megint csak, hiába ha nincs az embernek otthon netje, meg van lőve sok esetben. De hát ez Spanyolország, ez a Nyugat. De már nem fogom átírni az igeidőket, tehát: „Újfent jó napom volt. Sikerült 11-kor felébrednem. Nem értem miért alszok ilyen sokáig, igaz nem szokásom korán lefeküdni, ami azt jelenti, hogy kb. 2-3 felé térek nyugovóra. Este valahogy jobb tanulgatni, ilyenkor nincs zavaró tényező… az álmosságon kívül. :)

Nem értem én a spanyol tanítási rendszert, de ezt már kedden is mondtam. Az angol órám ma is elkezdődött kb. 12.10-kor (dél helyett) és már 13.20-kor vége volt (13.30 helyett). No nem panaszkodni akarok, bőven elég volt belőle ennyi is. De úgy érzem itt a tanárok vagy nem szeretnek tanítani, vagy nem szeretnek hosszú órákat tartani. Javaslom, hogy otthon is vezessük ezt be, hogy lehet népszavazást kezdeményezni ez ügyben. Manapság ez jó biznisz nálunk. Nehogy már kimaradjunk belőle. Ami pedig az angol órát illeti, teljesen olyan érzésem volt, mintha középiskola első osztályában ülnék, hogy ezek a spanyoloknak soha nem áll be a szájuk. Néha már a tanárnő is elhallgatott, hogy hallja őket beszélgetni. :) Ilyenkor persze próbált szúrós szemmel nézni rájuk. Hiába, ha a csoportban 28 főből 23 lány, mit is vár az ember.


Nem is mondtam, mennyire élvezem mostanában a spanyol órákat. Elkezdtünk végre olyan témával foglalkozni, ami engem személy szerint nagyon is érdekel: a gasztronómia. Már nagyon fel vagyok készülve kajakészítésből, gyűjtögetem a recepteket. Hogy ezek a spanyolok hányféleképpen tudják elkészíteni a tojást, el sem tudjátok képzelni. Egyes szavaikkal több mindent is kifejeznek, néha nem is értem, hogy tudják megállapítani éppen miről is beszélnek. Csak egy példa: a plato jelentése: tányér, fogás, étel. Na szép!

De nagyon jó, tetszik. Épp azon gondolkoztam, melyik receptünket mondjam majd el következő órán (ez a házi), ami egyszerű is, és persze jó laktató is. Azt hiszem a „macok” készítés (lapsányka, tócsni ki hogy hívja) rejtelmeibe avatom be őket. Azt nagyon szeretem, azt hiszem hétvégén a zöldség leves mellé azt fogok csinálni. Már is éhes lettem, pedig most volt a vacsora.


Ma ilyen evős nap volt egyébként. :) Katie-nél a „megint nem sokat tanultunk” spanyolozás után tejberizst csináltunk. Most ettem először lekvárral (kajszibarack – albaricoque). Nagyon ízlett így is. :) Jut eszembe, nagyon tetszenek az itteni fűszeres dobozok, no és persze a tartalmuk. Azt hiszem be fogok vásárolni majd belőlük rendesen. Van egészben fahéj, vanília, otthon nem nagyon láttam még ilyet. :)

Na, így teljes, jó kis idézet a tegnapról. :)



1 megjegyzés:

Névtelen írta...

van itthon is egész fahéj meg vanília, anyám mindig vesz
biztos nem jó helyen kerested :)