2008. március 30., vasárnap

Logroño - Haro 2008.03.26.

Azt hiszem, szeretem a spanyol mentalitást, nagyon jó napunk volt, sok ehhez hasonlót szeretnék még!!!

Voltunk Logroño-ba, ami szerintem az eddigi legszebb város, amit láttam Baszkföldön. Na jó Vitoria is csodás, és San Sebastian-ba az óceánpart is gyönyörű, de itt az egész város szép. Végre voltam igazi piacon, addig valahogy elkerültek minket. Számtalan féle kolbász, hús, hal, gyümölcs alkotta a választékot, igaz messze nincs a nagysága a fehérvári úti piachoz képest, de tetszett. Szép az óváros rész is, sikeresen megtaláltuk a városon átvezető Camino de Santiago útvonalát, megint végigmentünk egy jelentős részén, ami a városban fut. Találkoztunk is zarándokokkal, valamint egy „helyi” szerzetessel. Ha jól sejtem Virág, Te itt jártál, mintha a te cipőd nyomát láttam volna… :)

A másik település mára Haro volt, gondoltuk itt majd iszunk a La Rioja régió finom borából, de hát nem nagyon találtunk pincét nyitva, nem tudom miért? Így városnézés volt a program, néha orkán erejű szélben, de megbirkóztunk vele. Ide úgyis visszajövünk később még, mint kiderült. Ide lesz szervezve az Erasmusos „osztálykirándulás”. :)

Ami pedig a hazautat illeti, hát nem semmik ezek a spanyolok. Gondoltuk nem várjuk meg a következő buszt, inkább vonattal megyünk haza. Azt hiszem tökéletes választás volt. Végigbeszélgettük a kalauzzal az utat, vagyis inkább Ő beszélt, mi meg hallgattuk. Elmesélte a helyi szőlőművelés fortélyait, a bortermelést, valamint a lényeg, bevitt minket a mozdony vezetőfülkéjébe, és megnézhettük, hogyan is működik a szerelvény, mesélt magáról a vonatról, a használatáról. Tominak nagyszerű élmény volt. Igaz hazáig azt hitte amerikaiak vagyunk, nem hiszem tudta, hol van Magyarország. :)

2 megjegyzés:

viri írta...

igen,bizony!!
nagyon tetszett logroño,de sajnos nem sok időt töltöttünk ott,csak áthaladtunk. megnéztem a képeidet,és emlékszem is,főleg a nagy szökőkútra,mert ott megálltunk kicsit.:)

anna írta...

kalauz milyen nyelven dumalt??