2008. március 20., csütörtök

Bilbao - 2008.03.20.

Tegnap megjártuk Bilbaót! Egész napos városlátogatás volt a program. Valamint sikerült szembesülnünk azzal a ténnyel, hogy „Santa Semana” van, vagyis Ünnepi hétvége, ami még nem is lenne baj, itt tényleg komolyan gondolják a Húsvéti Ünnepeket, inkább az volt a gond, hogy egy bolt sem volt nyitva, ahol vásárolhattunk volna. Még a Burger King is zárva volt a városban. Csak a kenyérboltok, bárok, kínai boltok, meg az édességboltok voltak nyitva. Még jó, hogy ott is lehetett kenyeret kapni, és milyen finomat. :) Igaz jóval drágábbak is voltak, mint az Eroski, vagy a Simply. Majd megoldjuk, legközelebb kedden lesznek nyitva a boltok. :(

Bilbao szép hely, és nagy város. Tudni kell róla, hogy egy folyó mentén helyezkedik el és közelíti meg az óceánt, egy torkolaton keresztül. Számos sétálóutca, tér, templom, és bár található a városban. Részletesebb beszámolót majd később írok, remélem tényleg meg is csinálom. Ha valakit érdekelne. Kis csoportunk felfedezte a város újkori részét, megnéztük a Baszk Múzeumot (érdekes volt, de sajna nem fotózhattam, mivel a biztonsági őrök egyfolytában járőröztek), majd két csoportra szakadva fedeztük fel a várost a továbbiakban. Én Annával bolyongtam az Óváros (Casco Viejo) területén, mivel nem nagyon volt kedvünk a hegymászáshoz, meg „kagylót” akartunk keresni. És sikerrel jártunk! :) Megtaláltuk a Camino de Santiago-t (ezt jelképezi a „kagyló”)! Virág mi is sétáltunk rajta vagy egy km-t! Igaz ez az Északi-út, nem a Francia, amelyiken Te is voltál. A városon megy keresztül.

Bilbao másik érdekessége, ha lehet ezt mondani a Guggenheim múzeum, amelyet az épület mellett egy virágokból álló kutya is jelképez. Szép látvány a város közepén, a folyóparton. Furcsa idomokkal, figurákkal, modern építészeti stílussal. Mivel kissé drága volt a belépő, meg annyira nem is érdekelt, no meg biztos voltam benne, hogy másfél óra nem elég, hogy végignézzem (a párizsi Louvre-ból okulva) talán majd legközelebb, úgy gondoltam, addig, amíg a többiek bemennek, én lemegyek az óceánhoz, a partra. El is indultam, de mivel fél óra séta után se haladtam nagyon előre, kicsit messzebb volt a part, mint gondoltam, inkább visszafordultam és a városban néztem szét. Megtaláltam az Athletic Bilbao Stadionját is! Jó nagy, vissza kellene jönni egy meccset megnézni, közel a buszmegálló is, nem is kellene sokat gyalogolni. Mint később kiderült, a többiek elmesélték, voltak kint az óceánnál, igaz addig 20 percet metróztak, még jó, hogy visszafordultam. Nem baj, felfedeztem a város szépségeit, a parkokat, a folyópartot, a bárokat, no meg a Suvenír boltokat. :)

Hazafelé a buszsofőr bácsi ránk szólt, hogy ne együnk a buszon, persze nem fogadtunk szót neki, jó magyar szokás szerint… Nem értettük mi baja volt azzal, hogy szerettünk volna pörkölt kukoricát enni, még a buszba is ránk szólt egyszer. :)

Nincsenek megjegyzések: