2008. július 8., kedd

Vissza a múltba… Forever Espana… 2008.07.07.

Sok időbe telt, de most végre van egy kis időm, hogy beszámoljak Spanyolországban, Portugáliában töltött utolsó hónapomról. :) Vasárnap délután van utazom vissza Pestre és nem sok kedvem újságot van olvasgatni. Páran meg hiányolták az utolsó heteket. Ugye Virág… :)

Nem szándékozom hosszú oldalakon keresztül ecsetelni, mit hol csináltam, inkább más megoldást találtam. Utolsó hónapomban Anikót látogattam meg Alicante-ban, majd onnan Madrid érintésével, ahol Virággal meg Viktorral találkoztam, mentünk tovább Porto-ba együtt. Legutolsó ERASMUS hetemet pedig újra Vitoria-ban töltöttem, búcsúpartyk és vizsgázgatás közepette. :)

Alicante: nagyváros Spanyolország Földközi-tengeri oldalán, Valencia alatt. A tengerpartja csodálatos, maga a város azonban nem fogott meg nagyon. Sajnos a város legszebb részét, magát a várat csak utolsó este tudtuk megnézni, pedig ezzel kellett volna kezdeni. Tehát aki oda utazik, előbb mássza meg a nem is olyan kis dombot, nézze meg a város felülről, mert csupán ezután érdemes elindulni, felfedezni a város szépségeit, mert azért akad olyan is. Rögtön a vár alatti rész a Santa Cruz városrész, amely a legrégebbi épületeket tartalmazza, ez az úgymond Casco Viejo itt Alicante-ba. A tengerpart nagyon szép a kikötővel együtt és persze nélküle is. Több homokos részt lehet elkülöníteni a városon belül, összesen hármat, igaz csak az egyik van a város központi részén, a másik kettő már a külváros részeit színesíti. Metró közlekedés nagyon kezdetleges, most építgetik, csupán két megálló van a föld alatt, amely tovább folytatódik, mint villamos, majd később, mint egy HÉV funkcionál a közeli települések közt. Nagy egyenes kétsávos utcák, amely közt sétálóutca található, rengeteg körgyűrű, az épületek közt kis, keskeny utcák. Számtalan bár, szórakozóhely alkotja a városba látogató fiatalok, vagy itt tanuló ERASMUSosok fő tartózkodási helyeit. Párat mi is meglátogattunk Anikóval. Nekem tetszettek. A legjobban a Desden bár, bizonyos napokon olcsó a sör, valamint nagyon tetszett a belső elrendezés is a falon lévő tárgyak miatt. Akad tánci-tánci hely is rengeteg, igaz csak párat néztünk meg. De nagy különbség Vitoria és Alicante között, hogy ez populárisabb terület, mint baszkföld, mind zenei világában, mind az embereket elnézve. No meg azért más miatt is, de ezt majd megtapasztalja mindenki személyesen. Találtam baszk tapas bárt is, no meg egyik este ittunk chupit, de hát ennek az alkoholtartalma messze elmarad a Vitoriában kaphatótól, sőt…nem tudom volt-e benne egyáltalán alkohol. :)

De majd még visszamegyek oda és jobban körbenézek, mert most valahogy a város felfedezése nem nagyon történt meg. Inkább a környéket mutatta meg Anikó…Viszont felcsaptam torreadornak, és megültem szőrén a bikát…

Elche/Elx: Alicante-től kb 1 órás buszút ez a kisváros, amely a pálmáiról híres. Állítólag Sissy hercegnő is járt itt pihenni és mivel Neki nagyon megtetszett a hely, azóta híresült el a világban, neveztek is Róla el pálmát itt. Ez a szokás azóta él. A város központi/fő parkjában számtalan fa névvel van illetve, amelyet a város adományoz oda. De nemcsak parkokban, hanem elszórva is találhatunk pálmákat, hol kisebb, hol nagyobb méretben, valamint magánkerteket is díszítenek. A városban számtalan park, szökőkút színesíti a látnivalókat, amiből akad rendesen. Katedrális, vár, folyópart, pálmaligetek, kis szűk utcák. A város folyóját 7 nagy híd íveli át, igaz a folyó kb. másfél méter széles és egy csatornában fut végig. A medre, ami mesterségesen van kialakítva viszont legalább 20 méter széles, a mélysége pedig vagy 10 méter. Ugyanakkor még további kis hidak is ívelnek át a „folyón”, amin szintén át lehet kelni, ha lemegyünk a lenti sétáló részre. Az árterület pedig azért szükséges, mert néha kiönt ez a kis csatorna és akkor elönti a lenti területeket. Sajnos mivel hétfőn voltunk itt a múzeumokat nem nagyon tudtuk meglátogatni, de majd később…

Benidorm: a spanyol „Manhatten”, mint ahogy hallottam a nevét, meg, ahogy sokan ismerik. Állítólag az amerikaik jobban ismerik ezt a magas épületeiről elhíresült várost, mint Alicante-t. :) S tényleg számtalan „felhőkarcoló” alkotja a város tehetősebb negyedét, amely közül kiemelkedik a „nem tudom mi a neve” hotel, de jó magas. Ide vonattal jöttünk, vagyis inkább a spanyol HÉV-nek is hívhatnánk, csak éppen lényegesen tisztább, jobb körülmények uralkodnak itt, mint otthon. Találtam Eroskit a város közepén, ami meglepő volt, főleg, hogy ez egy baszk üzletlánc, de nagyon örültem neki, mivel tudtam, hogy olcsó, és jó dolgok vannak benne, az ebédhez itt vásároltunk be, amit a vasútállomáson fogyasztottunk el a délután folyamán. :) A tengerpartja gyönyörű a városnak, sajnos nem fürödtünk itt, mert azt a mai napi másik állomásunkon Altea-ba terveztük, később nagyon meg is bántuk. Csodaszép kék tenger, homokos tengerpart, csinos lányok… mi kell még. Fürödni kellett volna, de késő bánat, majd ezt is legközelebb. Viszont a kilátás fentről nagyon szép volt, tudom ajánlani mindenkinek, majd nézzétek meg a fotókat, lassan azok is felkerülnek. A város tele van olcsó boltokkal, kiárusítással, mintha valami bazársoron mennénk végig, vagy számtalan kínai bolt lenne egymás mellett, azzal a különbséggel, hogy itt csak egy-kettő ezekből a tényleg kínai üzlet. Ugyanakkor rengeteg a külföldi, mit rengeteg, rajtuk kívül nem is nagyon lehet másokat felfedezni: angol, német, finn, amerikai tucat számra lepi el a város utcáit, és majdnem minden boltos, árus angolul próbál kommunikálni.Mit is mondjak, jól be is vásároltam. Szereztem végre spanyol pólót, zászlót, kulcstartót!!! Vitoriában ezek nem nagyon vannak, sajna…

Altea: Még Benidormból átruccantunk ide is, pedig lehet nem kellett volna. Mire megjöttünk elromlott az idő, és csak azt figyeltük, vajon mikor fog az ég leszakadni. Maga a város csodaszép, szintén homokos tengerpart, a közeli város kiálló sziklája a tengerből fantasztikus látványt nyújt, valamit a parton található Rodonda akusztikája kipróbálásra érdemes. Én is csak benne állva jöttem rá, hogy milyen jól viszhangzik. Kis zegzugos utcáin haladva el lehet jutni a falu/város templomáig, ami a település legmagasabb pontján helyezkedik el. Az óváros rész fehér házai leginkább a görög területek házaira emlékeztetnek, de azért ez Spanyolország. Az emberek közvetlenek, itt már megint jellemző, hogy előbb szólnak az emberhez angolul, mint spanyolul, ami kissé furcsa. Rengeteg a kaktusz, kevesebb pálmafa, narancsfa is elfordul, sok macska bújik meg a kis zugokban, a törpe kutyákról ne is beszéljünk. Mire a templomhoz felértünk nagyon elromlott az idő, megjött az eső is, így már nem volt kedvünk maradni, pedig még volt látnivaló, és a tengerpart sem lett kipróbálva itt sem. Elszomorító. :(