2008. május 11., vasárnap

Miércoles, 7 de mayo - estuvimos a Donostia (San Sebastian)

Hát sajna nem sikerült másnap feltöltenem az irományt mikor voltunk Donostiaba, de azért voltunk...

Nagyon jó időnk volt szerencsére a nap folyamán, ezt igazolja a fotó is. :)

A reggeli 9.30-as indulás mondjuk kicsit korán volt, de hát messze van Donostia, másfél óra busszal. Nem szeretem a buszozást, de lehet csak azért voltam kicsit megint rosszul, mert a hátsó ülésekre ültünk, és ezt nem bírja a gyomrom. Sokat segít ilyenkor a víz, meg a levegő…

Az egyetem nagyon szép környezetben van, a város Antigua negyedében, közel az öböl partjához. Meghallgattuk a fejesek beszédét, majd utána egy többszörös Grammy díjas srác instrumentális baszk zene előadását. Játszott csörgődobon, valami dudán, tangóharmónikán, no meg az itt jellemző hangszeren, amik falapokból állnak, és ezt ütögetik 2 bottal. Olyan, mint nálunk a cimbalon, csak itt fákat ütögetnek fával, vagyis dobolnak vele, rajta. Na, ezt jól elmeséltem. Utána meg valami dokumentumfilmet néztünk meg egy hegymászó srácról, aki már megmászta az összes 8000 méter feletti hegyet, ha jól emlékszem. A film tűrhető volt, a zene nagyon rossz alatta.

Majd jöhetett az ebéd, azt hittem beülünk valahova és úgy kajálunk, de nem. Svédasztal volt, szendvicsek (jamón serrano-val), tapasok, sör, bor, ürítő… Nagyon jól laktunk. Egy órán át falatoztunk, beszélgettünk, mászkáltunk a teremben, a parkban.

Majd irány a part, a víz… nagyon jó volt. Se nem hideg, se nem meleg, se nem hideg. Tökéletes. Ameddig lehetett a vízben mentünk… mivel a pancsikálás előtt még meg akartuk nézni az Aquariumot.

Hááááttttt… a 8 eurót érte max. 1x adom ki, többször nem éri meg. Érdekes ugyan (elöször voltam olyan helyen), de nagyon kicsi. Még a 2 cápa, ráják látványa se fogott meg olyan nagyon. :( Mivel a többiek inkább a Monte Urgull-t mászták meg, mert találkozni akartak Jézussal, a parton találkoztunk velük később.

A fürdés most elmaradt részemről, majd jövő héten úgyis jövünk ide, ha Anikó jön. Donostia szép hely, ezt látnia kell. De azért belegázolta én is a vízbe, sajna nagyon is, a farmerom teljesen elázott, pedig elég jól felhatottam. Még jó, hogy hoztam papucsot azért magammal, nem nagyon volt kedvem csurom vizes farmerral, cipőben mászkálni. :)

Sajna azonban csupán kevesebb, mint 1 órát bírtunk a parton hülyéskedni, indult vissza a buszunk Vitoriába. :( No nem baj…

Mekkora különbség van az óceánpart és a Gasteiz-i medence között. Hazaértünk elmentem futni, mivel rendszeressé akarom tenni. Úgy terveztem, hogy mivel most már jó idő van, kétnaponta futok. Most voltam negyedszer. Kezdem élvezni végre. :)

Persze nem is kell mondanom, hogy mire hazaértem, lefürödtem, és mentem volna ki a Sandy bar-ba megnézni az El Classico-t már szakadt az eső. Ez van…

A Real Madrid – Barcelona meccs kissé unalmas volt, már 2-0 volt a félidőben a Madridnak. És mivel egyedül voltam ekkor már a bárban a személyzeten kívül, úgy gondolták bezárnak. Egyszerűen adták tudtomra: lekapcsolták a tévét. :) Hát mennem kellett…


Nincsenek megjegyzések: